Burun Ucu Estetiği Ameliyatı

Burun ucu dikkat çeken kısmı burun ucudur ve bu bölge estetik açıdan da çok önemlidir. Burun kanatlarını yapan iki adet “n” harfi şeklindeki kıkırdağın en üst birleşme noktalarından oluşur. Çok değişik tipleri vardır ve ırklar arasında da karakteristik özellikler taşımaktadır. Yüksekliği, genişliği ve açıları oldukça önemlidir. Bu bölgenin cildi burundaki en kalın cilt yapısına sahiptir.

Burun kökünde cilt en ince iken burun ucuna geldikçe kalınlaşır ve cilt içi  bezlerin sayı ve yoğunluğu artar. Sadece bu bölgenin cerrahi olarak düzeltilmesi de mümkündür ancak hastanın burnunun geri kalan kısmının elde edilecek sonuca uyum sağlayabilmesi içinde ameliyat öncesinde iyi bir planlama yapılması gerekmektedir. Her hasta burun ucu estetiği için uygun aday olmayabilir o nedenle hasta bu konuyu doktoruyla çok detaylı bir şekilde tartışmalıdır.Burnu kemerli olan bir hastanın burun ucu estetiği istemesi her zaman çok da doğru değildir. Genellikle doğru adaylar burnun diğer estetik ünitelerinin sorunsuz olduğu hastalardır.

Burun ucu estetiği ameliyatı; Burnu ikiye ayıran ortadaki kıkırdak yapıya, burun sırtını ve yanlarını oluşturan kemik yapıya dokunmadan sadece burun ucunda ki kıkırdaklara yapılan düzeltme işlemidir. Bu sayede kalın, sarkık, uzun, yüksek, dar veya geniş burun uçları yeniden şekillendirilebilir. Burun kanatları daraltılabilir. Lokal anestezi altında yapılabilen bir işlemdir. Burnun dudak ile yaptığı açının değiştirilebildiği, burun ucunun kaldırılıp, inceltilebildiği, nefes alma problemine neden olmayan, yaklaşık bir saatlik bir ameliyattır. Gerekiyorsa ameliyat bitiminde tamponlar yerleştirilebilir ve alçı yapılabilir. Tamponsuz ve alçısız yapılması da mümkündür.