Endoskopik DSR – Kapalı Gözyaşı Kesesi Ameliyatı

Gözyaşı kesesinin burun içine ağızlaştırılması ameliyatları (dakriosistorinostomi) göz yaşının toplanarak buruna aktarılmasını sağlayan gözyaşı kesesinin (lakrimal sak) ve veya gözyaşı kanalının (lakrimal duct) çeşitli nedenlerle tıkandığı durumlarda uygulanmaktadır. Gözyaşının gözden dışarı akması (epifora) ve tekrarlayan gözyaşı kesesi iltihapları olan hastalarda tıbbi tedaviye ve dilatasyona (genişletme) rağmen kanalların açılmaması ve gözyaşının yeterli miktarda buruna transferinin sağlanamaması durumunda gözyaşı kesesi cerrahi olarak buruna ağızlaştırılmaktadır. Gözyaşı kesesi hastalıklarının tetkik, ayırıcı tanı ve tedavisi göz hastalıkları uzmanları tarafından yapılmakta ve cerrahi kararı yine göz hastalıkları uzmanları tarafından verilmektedir.

Klasik cerrahi tekniklerde dışarıdan cilde kesi yapılmakta ve kese bulunarak buruna körlemesineağızlaştırılmaktadır. Endoskopik göz yaşı kanalı cerrahisi ise kulak burun boğaz hekimlerince burun içerisinden her hangi bir cilt kesisi olmadan izsiz olarak yapılmaktadır. Kesenin ağızlaştırıldığı burun bölgesi direkt görüş altında olduğu için klasik yöntemde görülebilecek yanlış veya dar ağızlaştırma gibi sorunlar minimuma inmektedir. Ayrıca ilk operasyonu dışarıdan cilt kesisi ile yapılmış ve başarısızlıkla sonuçlanmış hastaların revizyon (tekrar) ameliyatlarıda KBB hekimlerince endoskopik olarak yapılmaktadır. KBB hekimleri bu ameliyatı olacak hastaların burun muayenesini yaparak ameliyat öncesinde burun içi patolojileri belirlerler ve gerekirse göz yaşı kanalı ameliyatı sırasında bu sorunları da çözebilirler.

Göz kapağı iç kenarlarındaki göz yaşı deliklerinden yerleştirilen çok ince silikon bir tüp burun içerisine uzatılır ve içeriden düğümlenir. Tüp çevresinde oluşan boşluk bir kanal haline gelip kalıcı olduğunda tüpler burun içerisinden kesilerek çıkarılır.