Rinoplasti Hakkında

Rinoplasti Hakkında. Rinoplasti operasyonunun amacı yüze uyumlu olan burnu ortaya çıkarmaktır. Bunu etkileyen faktörlerin en önemlisi burun cildinin kalınlığıdır. İnce cilt yapısına sahip hastalarda ameliyat sonrasında kusurlar daha fazla dikkat çekerken, kalın cilt yapısında cilt yeni burun yapısına daha uzun sürede uyum sağlar. Burun yapısı yeniden şekillendirilirken, burun fonksiyonlarının korunması oldukça önemlidir. Burundaki tıkanıklığın giderilmesi ve solunumun korunması gerekir. Genel anestezi verilerek yapılan operasyonlar, genellikle 1-2 saat içinde tamamlanır.
Rinoplasti Hakkında

Rinoplasti hangi durumlarda, kimlere uygulanır?

Rinoplasti, cerrahi müdahaleye ya da anestezi almaya engel bir sorunu olmayan, genel sağlığı yerinde, burun gelişiminin tamamlandığı 18 yaşında olan kişilere aşağıdaki sebepler nedeniyle uygulanabilir.

• Burunda doğumsal şekil bozukluklarında
  • Travmadan kaynaklanan şekil bozukluklarında
  • Burun duvarında ileri seviyedeki şekil bozukluğu olması halinde
  • Yapısal sorunlar olmamasına rağmen, estetik görünümü düzeltmek amacıyla uygulanabilir.

Rinoplasti ameliyatı öncesinde yapılması gerekenler nedir?

• Rinoplasti Hakkında. Yapılacak ameliyattan 15 gün önce sigara içen hastaların sigarayı bırakması gerekir. Bunun sebebi ameliyatta uygulanan genel anesteziden akciğerlerin etkilenmemesi ve ameliyattan dolayı oluşan yaralarının iyileşmesini hızlandırmaktır.
  • Rinoplasti burun ameliyatlarından 15 gün önce ve 15 gün sonra hastaların kan sulandırıcı ilaçları kullanmaması gerekir. Bu ameliyat sırasında oluşabilecek kan kaybını önlemek ve ameliyattan sonra olabilecek kanamalara karşı alınmış bir önlemdir.
  • Ameliyattan önceki dönemde en az 6 saat aç kalmak gerekir.
  • Gribal enfeksiyonları olan hastaların ameliyattan önce bunu doktora bildirmesi gerekir
  • Adet döneminde olan kadınlar için, ameliyatın ertelenmesini gerekmez. Fakat bu konu hakkında doktora bilgi verilmesi gerekir.

Rinoplasti ameliyatı sonrasında neler olur?

• Ameliyattan sonra oluşabilecek ağrılara karşı hastaya ağrı kesici uygulanır.
  • Rinoplasti ameliyatı sonrasında 6 saat yataktan kalkmamak gerekir. Hastaların yataktan kalkma sırasında, ani kalkıştan kendilerini sakınması gerekir. Çünkü baş dönmesi ve göz kararması gibi etkiler olabilir.
  • Ameliyat yapılırken ve sonrasında genizden akan kanın yutulması nedeniyle, midede kan birikeceğinden bulantı ve kusmaya sebep olabilir.
  • Ameliyatın ardından hastalar bir süre sulu gıdalar tüketmelidir. Hastalar ameliyattan ancak 15 gün sonra normal beslenme düzenine geçmelidir.
  • 15 gün süreyle yüksek yastıkla yatılmalı, baş aşağı eğilmekten kaçınılmalı ve yatarken düz olarak yatılmalıdır.
  • Hareketlerin yavaş olması, merdivenleri çıkarken ve inerken daha dikkatli olunması gerekir. Tansiyondaki iniş ve çıkışlar mutlaka takip edilmelidir.

Detaylı bilgi için arayınız…