Septorinoplasti Ameliyatı Sonrasında Yapılması Gerekenler

Septorinoplasti Ameliyatı

Septorinoplasti Ameliyatı bir burun operasyonudur. Ancak diğer operasyonlardan onu farklı kılan ise, hem estetik açıdan güzel bir görüntü sağlanmasını hem de sorunlu bölgenin ortadan kaldırılmasını hedeflemesidir. Genel olarak bu operasyonda burundaki eğriliklerin yok edilmesi sağlanır. Yani hem sağlık sorunları ortadan kaldırılır hem de estetik açıdan kaygılar yok edilir.Septorinoplasti operasyonuna karar vermeden önce hastada bazı sorunların baş göstermiş olması gerekir. Bunların başında rahat nefes alamama, genizden konuşma, kesik kesik nefes alıp verme, yeterli uyuyamama, horlama, geniz akıntısı gelmektedir. Bu belirtilen çocuk yaşlarda da ortaya çıkabilir.

Ancak hormonel anlamda vücutta değişikliklere yol açacağı için operasyon ergenlik çağından sonra yapılmalıdır.Ayrıca operasyon yapıldıktan sonra uzun süren bir doktor kontrolü periyodu söz konusu olacaktır. Çünkü bu tarz hastaların tam iyileşme sağlanana kadar doktor kontrolünde olmaları büyük önem taşır.

Septorinoplasti Ameliyatından Sonra Dikkat Edilmesi Gerekenler

Septorinoplasti ameliyatları genel anestezi cerrahları tarafından gerçekleştirilirler. Bu operasyonlar her 100 kişiden 95’ine başarılı olarak uygulanır. Farklı semptomlar oluşması durumunda yarım kalan operasyonlar semptomların yok olması ardından tekrarlanır. Ancak septorinoplasti ameliyatlarından sonra hastanın son derece dikkatli olması gereken bazı konular vardır.
Bunların başında da bandaj değişikliğinin ve pansumanın zamanında, belirtilen şekilde yapılmasıdır. Çünkü burun içi yaraların kapanma süreçleri kıkırdak dokusu sebebi ile uzun sürmektedir.Bu nedenle enfeksiyonel hastalıkların oluşmaması adına bu iki duruma hayati özen gösterilmelidir. Aynı zamanda spora bir süre ara verilmeli ve yüze sıvı temasından kaçınılmalıdır. Çünkü burnun darbe almaması iyileşme sırasında çok önemlidir.

Tel: 0 850 480 35 45