Rinoplasti Ameliyatı Sonrası Neler Önemli?

Rinoplasti Ameliyatı Sonrası

Rinoplasti Ameliyatı Sonrası iyileşme süreci kullanılan tekniğe, yapılan müdahalenin şekline, hastanın kişisel özellikleri doğrultuşunsa farklılık gösterir. Burun estetiği sonrası ortalama iyileşme süresi 7 ve 10 gün arasında değişir. Birçok hasta işine ya da okuluna bir hafta gibi kısa bir sürede rahatlıkla dönebilir.

Rinoplasti Ameliyatı Sonrası Neler Önemli?Rinoplasti Ameliyatı Sonrası Olası Şikayetler

Burun estetiği ameliyatının ardından kullanılan tekniğe göre yüzde özellikle göz bölgesinde morluklar ve şişlikler oluşması doğaldır. Kapalı teknik ile gerçekleştirilen kırmadan burun estetiğinde morarma ve ödem oluşma riski

diğer tekniklere göre çok düşük olur. Hasta burun estetiği ameliyatından sonraki 3 gün içinde ameliyatın etkileri hızla azalmaya başlar. İlk hafta içinde basit ağrı kesicilerle giderilebilen baş ağrısı, kulaklarda basınç ve solunum kanallarında nefes alma

gibi sorunlar görülebilir. Bazı hastalar soğuk algınlığına benzer bir rahatsızlık hissettiklerini de belirtirler. Bu tarz şikayetleri olan hastalara ağrı kesici ve buz kompresi yapmaları tavsiye edilir. Birçok hastanın hiç şikayeti olmaz.

Rinoplasti Ameliyatı Sonrası Yapılması Gerekenler:

• Burun ameliyatı sonrasında ilk iki gece yastık ile başınızı destekleyerek mümkün olduğunca dik bir şekilde uyumak ödem oluşma riskini en aza indirir.
  • Düzenli beslenmek ve düzenli uyumak da iyileşme sürecinizin hızlanmasına yardımcı olur.
  • Dişlerinizi daha yumuşak bir şekilde fırçalamalısınız. Sert bir şekilde diş fırçalamak burun tabanında hassasiyete neden olabilir.
  • Eğilmeniz gereken ya da güç gerektiren aktivitelerden en az üç hafta boyunca uzak durun. Kuvvet ve sürekli hareket gerektiren aktiviteler hassas dönemde olan burnunuz için zorlayıcı olabilir.
  • İlk 4 ya da 6 hafta boyunca gözlük kullanılmamalıdır. Burun kemiğinizin üzerine yüklenecek ağrılık burun kemiğinizin, kıkırdak dokunun çökmesine ya da şeklinin bozulmasına yol açabilir. Bu süreçte lens kullanmanız tavsiye edilir.

Atel ve koruyucu bant konfor sağlıyor

Günümüzde artık tampon ve alçı tekniği yerine silikon atel ve özel koruyucu bantlar kullanılmaktadır. Bu sayede hastaların kulakların basınç ve nefes alamama şikayetleri giderilmiş durumdadır. Silikon bantlar ameliyattan hemen sonra bile hastanın rahat nefes almasına yardımcı olur. Burun üstüne yapıştırılan korucu bantlar ise alçının verdiği rahatsız edici hissin ortadan kalkmasını sağlar.

Tel: +90 850 480 3545