Konka Hipertrofisi

Alt Konkanın Sebepleri

Konka Hipertrofisi Burun eti büyümesi, solunan havayı filtre etme, nemlendirme ve ısıtma fonksiyonlarını yerine getirmesinde burunda en önemli yapı alt konkalardır.

Konkalar erektil organlardır. Yani içlerine kan dolduğunda büyürler. Hacimleri genişler. Alınan hava bu genişleyen konkalar etrafından geçerken ısınır ve nem oranı artar. Konkalar günde 10-15 kez büyür ve küçülürler. Örneğin sağ taraf konkalar genişlerken, sol taraf konkalar büzülür. Biraz sonra tersi olur ve bu olay gün boyu devam eder. Bu olaya nazal siklüs denir.

Bu sayede alınan hava kontrol edilir. Nazal siklüs olayı herkes için mutlak şarttır. Bundan dolayı burunda cerrahi yapılırken konka bütünlüğü korunmalıdır.

Alt Konka Hipertrofisinin (Burunda Et Büyümesi) Nedenleri

-Nazal septum deviasyonu

– Alerjik burun hastalıkları

-Vazomotor rinit

-Sürekli dekonjestan burun damlaları kullananlar

-Sık sık gripal enfeksiyon geçirenler

-Sinüzit

-Kötü hava koşulları olan yerlerde çalışanlar

Alt Konka Hipertrofilerinin Belirtileri

Burun tıkanıklığı, horlama, ağızdan salya akması, uykudayken nefes durması gibi belirtiler ortaya çıkmaktadır. Bu belirtiler bazı hastalarda hem gece hem de gündüz olabileceği gibi bazılarında gece ortaya çıkmaktadır.

Hasta sabah uyandığı zaman sanki hiç uyumamış gibi yorgun kalkar, boğazı ağrıyordur ve yoğun bir balgam vardır. Sık sık farenjit atakları geçirmektedir. Eğer burunda başka bir patoloji yoksa bu semptomların kaynağı konkaların hipertrofik olması ise yani burun etlerinin olması gerekenden daha büyük olması söz konusu ise tedavi şarttır.

BURUN ETİ BÜYÜMELERİNDE TEDAVİ SEÇENEKLERİ

Burun Eti Büyümelerine Tedavi Seçenekleri

Tedavi seçenekleri ikiye ayrılır.

1- Medikal tedavi (İlaçla burun etlerinin küçültülmesi): Alt konkanın mukozal hipertrofilerinde ilaç tedavisinin etkinliği vardır ve kullanılmalıdır. Hafif ve orta olgularda verilmelidir. Ancak burada kullanım şekli ve süresi önemlidir. Kısa süreli kullanımda fayda alınamaz. Kullanım bir aydan az olmamalıdır.

2- Cerrahi müdahaleler ile burun etlerinin küçültülmesi

a) Lazer ile küçültme : Son zamanlarda teknolojinin gelişmesiyle beraber  lazerle burun etlerinin belli bir oranda küçültmek günümüzde en doğru tedavi seçeneği haline gelmiştir.

Lazerle burun etine küçük bir delikten girilerek burun etlerinin asli vazifesi olan ısıtma, nemlendirme ve temizleme görevini yapan mukozasına zarar vermeden burun etini içeriden küçültme işlemidir.  İşlem  genel anestezi uygulamadan sadece lokal anestezi yapılarak uygulanır. İşlemden sonra herhangi bir tampon konmaz, yarım saatlik bir dinlenmeden sonra hasta taburcu edilir ve on gün sonra bir defa kontrolü vardır. Bu yöntem şu an kullanılan en etkili ve modern yöntemdir.