Rinoplasti Ameliyatı Sonrası Bilinmesi Gerekenler

Rinoplasti Ameliyatı Sonrası Süreç :

• Rinoplasti, ameliyat sonrasında genelde hastalarda ağrı olmamaktadır; fakat bazı hastalarda küçük ağrılar görülebilmektedir. Bu süreçte hastaya ağrı kesici tedavisi uygulanmaktadır.
  • Ameliyat sonrasında hastalarda iki gün kadar burun tıkanıklığı görülmektedir. Burun tıkanıklığı olmasından dolayı hastalar ağızlarından nefes alıp vermeye başlarlar bu da hastanın boğazında sürekli bir kuruluk yaşanır. Boğaz kuruluğunun hastaları rahatsız etmemesi için bol bol sıvı gıda takviyesi yapılmalıdır.
  • Yaklaşık 6 saat kadar yataktan kalkmamak gerekmektedir. Bunun nedeni ise anestezinin etkisinin geçememiş olmasından dolayı baş dönmesi ve göz kararması ihtimalleridir.
  • Yaklaşık olarak 15 gün yüksek yastıklarda yatılmalı, başı eğmekten kaçınmalı ve yatarken de mümkün olduğunca düz yatılmalıdır.
  • Açık ameliyatta burnun ucuna dikiş atılır. Bu dikişler ise ameliyattan 1 hafta sonra cerrah kontrolünde alınır. Bu aşamadan sonra burnunuza bir bant yapıştırılır ve 1 hafta sonra bantı kendiniz çıkarabilirsiniz.

İlk Gece :

Burun ameliyatı bittikten hemen sonra hasta ilk 2 gece başını yastık ile destekleyerek yani mümkün olduğunca dik bir şekilde uyuması gerekmektedir. Bu şekilde yapılan uygulama ile hastada ödem oluşma riski en aza indirilmektedir.

İlk 4 ay ya da 6 ay süresince gözlük kullanılmayabilir. Basketbol, voleybol, futbol gibi top ile yapılan aktivitelerden uzak durulması hastanın yararına olacaktır. Hastanın burnuna alacağı bir darbe sonucunda burunda büyük bir risk meydana gelmesinden dolayı hasta bu konuda kesinlikle bu uyarıyı dikkate almalıdır.

Kendinizi Güneşten Koruyun

En az 90 gün yani 3 ay süresince burun bölgesini güneşin zararlı ışınlarından korumak gerekmektedir. Güneş ışıklarından korunmak için yüksek faktörlü güneş kremlerinden kullanılmalıdır ya da burnu koruyucu bir şapka kullanımı ile güneşe çıkılmalıdır. Bu süreçte güneş ışıklarından dolayı kalıcı renk değişiklikleri meydana gelebilmektedir. Havuzdan denizden ve sauna gibi ıslak ve nemli ortamlarda olmaktan kaçınılmalıdır.

Burundaki şekil bozulmaları sağlayacağı gibi burun içinde iltihaplanmaya kadar yol açabilir. Havuz suyunda yer alan klor hassas burun dokularının tahriş olmasına yol açabilmektedir. Yine aynı şekilde aşırı sıcakta burun dokusuna ya da dikişlere zarar verebileceği gibi yaranın iltihaplanmasına neden olabilir. Bu durumda yaranın iyileşme sürecinde rol oynayabilmektedir.

Özellikle havuza ya da denize dalış yapmak burunda şekil bozukluklarına neden olabilecek bir davranış olmasından dolayı bu tarz girişimlerde bulunulmamalıdır. Estetik ameliyatından 4 ya da 5 ay kadar süre ile yapılan bu aktivitelerden vazgeçilmesi gerekmektedir.

Zararlı Alışkanlıklarınızdan Uzak Durun :

Alkol ve sigara gibi alışkanlığı olan hastalar da iyileşme sürecinde bu maddelerden uzak durmalıdırlar ki dikişlerin iyileşme süresinde uzama meydana gelmesin. Alkol ve sigarada yer alan maddeler dokuların yenilenmesine izi vermezler bu durumda hastalarda sıkıntı doğurabilir.

Burun Temizliği Nasıl Olmalı?

1. Burnu temizleme de yine aynı şekilde nazik davranılmalıdır.
  2. Eski alışkanlıklardan vazgeçilmelidir. Sümkürerek yapılan burun temizliğinden uzak durulmalıdır.
  3. İlk 2 hafta boyunca uzmanınız tarafından burun temizliği konusunda verilen okyanus suyu ile burun temizlenmelidir.

Okyanus suyu ile uygulanan bu yöntem hem burun içinin nemlenmesini sağlar hem de burun tıkanıklığının giderilmesini sağlar. Burun içine kulak çubukları yardımı ile temizlik yapılması hastanın acı çekmemesini sağlar. Ağızda uzun süre çiğnenmeden yenen yiyeceklerden uzak durulması gerekir. Yüz gençleştirme ameliyatında olduğu gibi yüz kaslarının çok fazla hareket etmemesi sağlanmalıdır ki iyileşme sürecinde sıkıntılar yaşanmasın.

Rinoplasti Sonrası Şişlik Ne Zaman Geçer?

Belirgin şişliklerin geçmesi genel olarak 1 ay kadar sürer. Bu süreç ise hastadan hastaya değişmektedir. Fakat şişlik ve morlukların en zirve dönemleri ameliyattan 1 gün sonrası ve 1 haftalık süreçtir. Bu aşamada göz altlarında morluklar oluşacak ve burun etrafında da şişlikler görülecektir. Ameliyat sonrasında ödem dediğimiz şişliklerin geçmesi ise birkaç ayı bulabilir.

Rinoplasti Sonrası Burun Şekli Ne Zaman Oturur?

Yaklaşık 2 ay içinde ameliyat sonrası komplikasyonlar gözle görülür şekilde azalır. Fakat burun yapısının tam olarak oturması için 1 yıl kadar süre geçmelidir.